miércoles, 23 de mayo de 2007

CARTA D’UN SIMPATITZANT

"Canviem els bolquers a la DEMOCRÀCIA.

Ja fa 30 anys que va néixer la democràcia al nostre país.
Jo vaig viure la gestació i el part d’aquest nou model de societat a la meva adolescència, quan el meu cos i el meu esperit eren un autèntic polvorí d’hormones i emocions, de vegades contraposades.
Ara ja tinc 45 i, com la majoria, faig una mica de panxeta, tinc la barba blanca, una hipoteca, la lletra del cotxe y dos filles universitàries.
En aquest 30 anys he après a modular les meves emocions, a escoltar abans de parlar, a que el drets em donen responsabilitats, a gaudir de la pluralitat i diversitat de pensament com a font d’enriquiment intel•lectual, a respectar i valorar altres idees,... en una paraula, he madurat.
Pensava que si jo he estat capaç de madurar en aquest temps, la DEMOCRÀCIA, tutelada i apadrinada per totes les institucions i intel•lectualitat d’aquest país, hauria tingut una evolució, si mes no, semblant a la meva.

QUIN ERROR !!!!!!.

Quant t’acostes una mica, mes a prop, a tot el procés democràtic, t’he n’adones de que aquesta fràgil criatura encara porta bolquers, i que de ben segur que porta un gran “pastis” que deixa anar un tuf a intolerància, manca de respecte i rancúnia que tira enrere.

M’explico:

Actualment vic a Sant Pere de Vilamajor, un poble del Vallès Oriental de tres mil i pico d’habitants. M’he decidit a donar suport a ISP, una de les vuit candidatures que es presenten a les properes eleccions municipals. Una candidatura de gent independent il•lusionats en aportar les seves idees, inquietuds i empenta al govern municipal. Doncs be, aquest cap de setmana passat, hem estat víctimes d’una destrucció i desaparició selectiva, massiva i en diferents barris, de la majoria del nostre material de propaganda (pancartes i cartells).

Podria ser una bretolada?. Ho podria ser. Però em sembla massa selectiva i dispersa geogràficament com per no apreciar un cert flaire d’intencionalitat, mala baba i voluntat d’entorpir les llibertats democràtiques.

Tan s’hi val, si han estat simpatitzants exaltats, militants o candidats. Tant s’hi val si han estat de tendències verdes, blaves o groguenques, tant s’hi val. Tot plegat no cal anar a buscar culpables. En som tots de culpables per no haver estat capaços de desenvolupar i fer madurar la cultura del respecte a la diversitat, de la tolerància a la diferencia i de la DEMOCRÀCIA.

Mes ens val a tots plegats, canviar d’actitud i deixar de ser uns pares irresponsables i descuidats i anar a canviar els bolquers de la DEMOCRÀCIA, no sigui cas que la pudor d’aquesta tifa pugui desperta en algú la temptació de retirar-nos la tutela i la pàtria potestat d’aquesta tendra criatura. "

Sant Pere de Vilamajor a 21 de maig de 2007.
José Antonio Perellón Martínez.

No hay comentarios: